حسین ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 25 ساله )

سلام.
منزلی مستقلی داریم که مدت 9 ماه هست بصورت دربست در اجاره مستاجر هست. چند وقت پیش بخاطر وسواس زیادی که خانم مستاجر دارد، به حمام خانه آسیب جدی زده بودند به طوری که منزل همسایه بغل تا سقف منزلشون دچار نم و رطوبت شدید شده بود. علیرغم کش و قوس فراوان و ممانعت مستاجر موفق شدیم منزل را تعمیر کنیم. اما همچنان همسایه کناری از مستاجر ما شکایت داره و مدام با منزل ما در تماس هست. ما ترس این رو داریم که همسایه همین روزها کار رو به شکایت کردن بکشونه چون واقعا مشخص شده که خانم مستاجر ما درست بشو نیست و وسواش شدید داره چون بخاطر ریختن آب زیاد به قسمت های دیگه خونه هم آسیب زده بود.
با این تفاصیل آیا از نظر قانونی ما می توانیم برای جلوگیری از آسیب بیشتر به منزل خودمان و همچنین به منزل همسایه بغل، از مستاجرمون شکایت کنیم و حکم تخلیه زودتر از موعد بگیریم!؟ چون واقعا دیگه داره خطرناک میشه. ضمنا سه ماه به پایان قرارداد این مستاجر باقی مانده.
ممنون میشم زودتر پاسخ بدین.


مشاور (آقای سعیدپور)

اگر در قرارداد اجاره ذکر شده باشد در صورتي که مستأجر عملياتي که موجب خرابي مورد اجاره است را انجام دهد حق فسخ براي شما به وجود خواهد آمد شما مي‌توانيد قرارداد را فسخ نماييد. ولي شما مي‌توانيد با تعمير نمودن مورد اجاره موجبات حق فسخ را براي مستأجر مستند به ماده 485 فراهم آورند.